Artikeln kommer att handla om festivaler och evenemang på nätet, eller snarare virtuella events. Upptäck inspiration genom att lägga till ett par virtuella evenemang i kalendern. Virtuella evenemang växer i popularitet, särskilt när världen fortsätter att hantera det nya pandemier. Lyckligtvis har modern teknik gjort det möjligt för företag att vara värd för fantastiska evenemang på nätet som konkurrerar med personliga versioner, vilket har lett till många fördelar för både evenemangsplanerare och deltagare. I den här artikeln tas en generell genomgång i vad virtuella events är och varför de är värda din tid.

Vad är ett virtuellt event?

Ett virtuellt event, även känd som ett online-evenemang, är en interaktiv samling som händer på internet. Till skillnad från vanliga är virtuella inte begränsade till en enda plats. En avlägsen deltagare kan gå med och delta från var som helst i världen, med tanke på att han eller hon har tillgång till webben. Vissa event är helt virtuella och varje gäst deltar i sessioner från bekvämligheten i sitt eget hem, favoritkafé eller var de än befinner sig. Andra har både personliga och virtuella komponenter, som också kallas ett hybridevent.

Vad gör virtuella event så fördelaktiga?

Det finns många skäl till att virtuella event är värdefulla. För det första tillåter virtuella evenemang individer eller företag som är värd för dem att nå en bredare publik. Skulle du vara värd för ditt evenemang i en viss stad skulle inte alla personer i din publik kunna delta på grund av resekostnaderna. Med ett virtuellt event är resor inte ett problem. I allmänhet är virtuella event också mycket billigare att arrangera. Arrangörsplanerare behöver inte boka en större plats eller anlita massa personal. Dessa kostnadsbesparingar kan sedan vidarebefordras till varje virtuell deltagare i form av lägre biljettpriser.

Slutligen är virtuella event extremt mätbara. Företag kan enkelt lära sig vilka sessioner som var de mest populära, hur många som deltog, var de deltagande bor, hur de betalade för sina biljetter och mycket mer. Nästan varje deltagande åtgärd kan spåras och analyseras. Denna information kan sedan användas för att förbättra evenemangsstrategin. Här är exempel på några aktuella virtuella events.

Vad gör virtuella event så fördelaktiga?

Wistia

Wistia är en plattform för videomarknadsföring som är särskilt utformad för företag. För ett par år sedan var de värd för sitt första virtuella event någonsin, med tillräckligt namngivna CouchCon. Deltagare lärde sig från 13 olika infuencers om hur video kan användas för att marknadsföra ett företag.

Men utöver bara den delade informationen deltar många dock på evenemang för att träffa kamrater och nätverk. En av de få potentiella nackdelarna med virtuella event är bristen på gemenskap. Men Wistia handlar om relationer och de ville se till att CouchCon var full av nätverksmöjligheter. De åstadkom detta genom att skapa dedikerade Slack-kanaler som deltagande deltagare kunde gå med, träffa sina kamrater och dela resurser.

Event Marketing School

Event Marketing School finns för att hjälpa företag att vara värd för ROI-positiva event. De har arbetat med stora namnmärken som IBM, Delta och Salesforce för att utbilda över 10 000 evenemangsplanerare, teknologer och marknadsförare. En av anledningarna till att deras event är så väl mottagna (läs bara vittnesmålen på deras webbplats!) Är för att de arbetar hårt för att få dem att känna sig personliga. Ett bra sätt att få virtuella event att vara mer personlig och äkta är att låta en evenemangsvärdar underlätta det. Det är vad Event Marketing School gör. En av deras nyare virtuella sammankomster innehöll tre kunniga arbetare för att hjälpa fjärrdeltagare genom sexdagarsevenemanget. Det var kort om detta!

semesterlandet-niedersachsen.se © 2020